Meie kooli gümnaasiumi visioon sai alguse Kaarli Kooli motost „Puu, mis kannab head vilja“. Nii on ka meie gümnaasium nagu puu. Juurtest ammutame jõudu, tüvele saame toetuda ja puu okstel kasvatada häid vilju.
MEIE JUURED
Kristlik maailmavaade
Kaarli Kooli gümnaasium toetub ajast-aega püsinud kristlikele põhiväärtustele, mis kannavad armastust Jumala, ligimese, loodu ja iseenda vastu. Kooli eesmärgiks on kristlike põhiväärtuste teadvustamine ja nendest lähtumine igapäevaelus.
Juured, pärand
Meile antud pärand on meie rahvusliku identiteedi ja eneseväärikuse kandja ning meie ülesanne on see oma järeltulevale põlvele edastada. Meie kõigi jaoks on oluline päritolu, see, kus asuvad meie juured. Meie ei kanna juurt, vaid juur kannab meid. “Juured kujunevad elades, kogedes, mitte õpetades.” (Ülo Vooglaid)
Areng
Areng on koos kasvamine ja töötamine parema ja usaldusväärsema tuleviku suunas. Üksteist täiendades ja ühiseid eesmärke järgides õpime ületama raskusi ja oleme avatud uutele ja edasiviivatele väljakutsetele. Arengus on oluline tasakaal, füüsiliselt, vaimselt ja emotsionaalselt tervikliku inimese kujunemine.
Inimene
Kõik inimesed on väärikuse ja põhiõiguse poolest võrdsed. Peame oluliseks vabaduse-vastutuse suhet: vabadus olla mina ise tähendab anda ka teistele vabadus olla need, kes on nemad. Andes inimesele vastutuse, anname talle ka väärikuse.
Üksmeel
Üksmeel on üheskoos teel olemine ühise eesmärgi nimel. Sisemisest teadmisest ja vajadusest tekkinud tahe teeb meid tugevamaks. Tähtis on usaldada ja olla ise usaldusväärne.
“Mahe” haridus
Fookuses ei ole tulemus, vaid protsess. Head tulemused on ennastjuhtiva ja motiveeritud õppeprotsessi loomulik osa. Koolist saadud kogemus innustab inimest õppima kogu elu. Oma tegemistes ei võrdle me end teistega, vaid anname endast parima. Nii õpime tundma oma võimeid ja saavutama rahulolu tehtud tööga. See aitab meil püsida tasakaalus ja hoiab meie vaimset tervist.
MEIE TÜVI
Mentorlus
Usalduslikud suhted õpilaste ja õpetajate vahel lubavad edasi anda palju enamat kui tavapärane õpiprotsess seda võimaldab. Keskendume olulistele oskustele, põhimõtetele ja väärtustele, mis viivad elus targalt edasi. Õppida ei ole meil ainult õpetajatelt, vaid ka eakaaslastelt. Väärtustame hingeharidust ja noore inimese vaimu hoidmist, mille toetamisel on mentorlusel tähtis osa. “Ainult südamega näed hästi.” (A. de Saint-Exupéry))
Isikliku arengu toetamine
“Õppides saab küll teadmisi, kuid targemaks saab mõteldes ja kogemust mõtestades.” (Ü. Vooglaid) Kooli ülesanne on aidata inimene tasemele, kus ta suudab iseseisvalt mõtelda, end ümbritsevat analüüsida ning langetada oma arengut edasi viivaid otsuseid. Koolina loome võimaluse erinevate tegevuste kaudu neid otsuseid ellu viia.
Oma õpiprotsessi juhtimine
“Haridus ei ole faktide õppimine, vaid mõtlemise harjutamine.” (A. Einstein) Võimalus kaasa rääkida õppimise sisus, valikus ja vormis tähendab ka vastutuse võtmist ja otsustamisjulgust. Isiklike eesmärkide seadmine näitab kätte sihi, mille poole läbi erinevate õppevormide pürgida.
Turvaline keskkond
Ühine väärtusruum ja avatud suhted õpilaste ja õpetajate vahel loovad usaldusliku õhkkonna, kus õpilane tunneb end vabalt olema see, kes ta on. Väikeses ja hoolivas keskkonnas on iga õpilane oluline ja nähtav. “Igal inimesel on oma nägu, loomus, temperament, oma anded, tahtmise ja tunnete laad, kujutamise ja märkamise elavus, teatav mõõt vaimset ja kehalist jõudu.” (P. Põld)
Pingutuse kogemine
Fookuses on iga õpilase areng, tema otsus pingutada ka siis, kui õpitav alati ei paelu. Teadmiste omandamine ongi tihti keerukas ja aeganõudev teekond, kuid pingutus ja vastutuse võtmine oma õppimise eest on heade tulemuste eeldus.
Personaalsus
Iga õpilane on väärtus iseeneses, kelle lähenemine õppeprotsessile on isikupärane. Mõtestame õpetamist kui õpilase juhtimist õppimise arenguteekonnal, mis on sügavalt individuaalne. Vastastikused lugupidavad ja avatud suhted loovad aluse õpilase ja õpetaja tulemuslikuks koostööks.
MEIE VILJAD
vastutusvõime – otsuste vastuvõtmine; tagajärgedega arvestamine; otsuste täideviimine
julgus mõelda ja otsustada – info analüüsimine; võimaluste hindamine; uuenduslik mõtlemine
usaldusväärsus – kokkulepetest kinnipidamine; heatahtlikkus; austus
koostööoskused – erinevate arvamuste aktsepteerimine; üksmeele leidmine; vastastikune austus
avar silmaring – püsiv avastamisrõõm; laialdased teadmised; erinevuste aktsepteerimine
vaimne tervis – emotsionaalne tasakaal; elurõõm; tegutsemistahe
eetlised väärtused – tunnetus õigest ja valest; eneseväärikus; moraalsed tõekspidamised
tean, kes olen, mida tahan – iseenda tundmine; julgus ennast väljendada; suutlikkus teha valikuid
tugevad põhiteadmised – elulised oskused; laiapõhjalised akadeemilised teadmised; valikuvabadus edaspidiseks
enesejuhtimine – ajaplaneerimine; motiveeritus; eesmärgistamine ja eneseanalüüsioskus