Puu, mis kannab head vilja

Õppekorraldus

Õppe- ja kasvatuseesmärgid:

Kooli missiooniks  on akadeemilise üldhariduse ja väärtuskasvatuse kaudu kujunenud vastutusvõimeline, terve eluhoiakuga, moraalne ja tasakaalukas inimene, kes on haritud ja laia silmaringiga, iseseisev ja motiveeritud, ennastjuhtiv ja tegutseb eesmärgistatult, oskab teha teadlikke valikuid, tähtsustab elukestvat õppimist, väärtustab kristlikke põhimõtteid ja kultuuripärandit, toetab oma tegudega Eesti ühiskonna, kultuuri ja looduskeskkonna jätkusuutlikku arengut.

Kool on kodule partneriks arengu- ja kasvukeskkonna loomisel. Õpilasi toetatakse akadeemiliste teadmiste, enesekohaste ning sotsiaalsete oskuste omandamisel ja isikliku väärtussüsteemi kujunemisel. Tähtsustatakse õpivõimelisust ja loovust, väärtustatakse mõtlemist ja analüüsivõimet.

Kaarli Kooli taotletakse, et õpilane on:

  • kristlikku maailmavaadet väärtustav ja põhiväärtustest teadlik, oskab käituda nende järgi, teab, tunneb ja austab teisi usundeid.
  • uudishimulik, töökas, teadmiste- ja õpihimuline, kes julgeb katsetada ja eksida, vigu tunnistada ja analüüsida, kriitiline ja analüüsiv mõtleja, oskab luua seoseid ainevaldkondade vahel, on ennastjuhtiv ja teadlik õppija, oskab oma aega planeerida, tegevusi eesmärgistada ja eesmärke saavutada, on püsiv ja sisemiselt motiveeritud õppija, kel on kujunenud süsteemne õpiharjumus;
  • Eesti kultuuri väärtustav ja hoidev, kultuurilise mitmekesisuse osas avatud ja mõistev,   laia silmaringiga lugeja ja kultuurihuviline, ühiskondlikke väärtusi ja norme järgiv,  algatusvõimelise ja ettevõtliku kodanikuna ühiskonnas toimuva vastu huvi tundev;
  • kohusetundlik ja koostööaldis, lugupidav, viisakas ja salliv kaaslane, vastutav enda valikute eest, usaldusväärne,  aktiivne kodanik, ühiskondlikke protsesse mõistev algatusvõimeline ja ettevõtlik, tal on kujunenud esinemisoskus ning ta oskab ennast väljendada selgelt nii kõnes kui ka kirjas;
  • tervislikke eluviise järgiv ja aktiivseid liikumisharjumusi väärtustav, vaimset ja füüsilist tervist ja keskkonda hoidev;
  • arengule suuantud, teadlik oma tegevustest ja nõrkustest, leidnud endale huvi- ja võimetekohase tegevusvaldkonna, millega siduda oma edasine haridustee, ennast ja oma seisukohti selgelt väljendav ja põhjendav;
  • jätkusuutliku mõtteviisiga, keskkonda hoidev ja keskkonnaprobleeme teadvustav aktiivne kodanik.

Õpikäsitus:

Õppimine on elukestev protsess, mille tulemusel toimuvad püsivad muutused käitumises, teadmistes, hoiakutes, oskustes ning nendevahelistes seostes.

Kaarli Koolis põhikooli I ja osaliselt ka II kooliastmes  on õppetöö korraldatud peamiselt üldõpetusliku lähenemisviisi põhimõtteid järgides, õppe- ja kasvatustegevus on korrladatud nii ainetundidena kui  ka üldõpetusliku tööviisi põhimõtteid järgides.

Õppetöös on rõhuasetus õpilase algatusel, isetegemisel ja kogemusest õppimisel. Õpilane õpib eeskuju, vaatlemise, uurimise, katsetamise, suhtlemise, harjutamise  kaudu.

Õppetöö eesmärgid saavutatakse siis, kui kasutatakse mitmekesiseid ja paindlikke õppevorme. Olulisemaks jooneks on lõiming (tegevuste integreerimine) – valdkondade ja tegevusliikide ühendamine tervikuks. Teemasid käsitletakse loogilises järjestuses, üks tegevus tuleneb teisest ja kutsub esile järgmise. Oluline on keskendumine terviklikule õppetegevusele, mille keskus on õpilast ümbritsev maailm, õpilaste kogemuste, elamuste ja huvide maailm.

Gümnaasiumis on tähtsal kohal õpilase iseseisvus, isikliku vastutuse võtmine, enesejuhtimine ja motiveeritus.Gümnaasiumis toimib kursuste süsteemis. Õppimine toimub laiapõhjaliste ja lõimitud kohustuslike kursuste ning õpilase individuaalsest huvist ja arengust lähtuvate valikkursuste kaudu. Lisaks õpitulemustele väärtustame õpiprotsessi ennast, iseseisva töö oskust, eesmärgistatust, ajaplaneerimist, koostöö ja kommunikatsiooni oskust, oskust teha põhjendatud ja informeerituid otsuseid. jms. Õpiprotsessi toetame mentorlussüsteemi, motivatsioonivestluste ja võimalusega koolielus kogeda juhtimis- ja koostööprotsesse.

Ostukorv
Scroll to Top